måndag 15 mars 2010

Efter en hektisk vecka kommeren till.....men men, nu får jag inte tappa greppet om bloggandet helt!

I onsdags åkte hela familjen till Romme med skolan. Det blev väldigt lyckat och gav definitivt mersmak. Det verkar som att vi kommer att satsa lite mer på uförsåkning framöver. Jag tycker förstås att det vore kul för ungarna om de blev bekanta med slslomskidan från tidig ålder. Jag och maken är förstås lite ringrostiga, men det kan vara skönt att vara nöjd med gröna backar så länge barnen vill det:-) , de kommer nog dra oss vidare och inte tvärtom.

Maken är i Arboga som vanligt, men denna vecka drygas hans arbete ut med kyrkans budgetarbete... och vi får se ännu lite mindre av honom. Well, det kommer andra tider. Märker dock att barnen tröttnar lite på mig och mitt tålamod frestas lite mer.... men som vanligt angriper vi veckan en dag i taget;)

Idag har barnen varit lediga, dottern hade studiedag, sonen skulle till BVC på 5-årskontroll. Därefter tog vi en fika innan vi drog vidare till söder där vi gick på bio och såg Prinsessan och grodan. Förutom oss tre var det bara 5 personer till i en salong för 282 pers. Lite soft. Sedan vägrade sonen gå på sin sista simskoledag.....men gick till slut med på att åka till badhuset så att de som ville bada fick göra det.... alltid lika kul att förhandla med en envis 5-åring som anser sig ha full koll på tillvaron..... I say no more...

Imorgon ska jag ha en härlig ledig dag i mitt eget sällskap, känns skönt. Godnatt!

1 kommentar:

Tina sa...

Ja, visst är det kul om barnen får testa skidor i tid, till skillnad från oss. Vi har inte testat än, men jag hoppas på det framöver. Brorsan har varit flera år i Hovfjället, billigt och barnvänligt, så det rekommenderas. Hoppas du får en bra dag! Kram