lördag 27 mars 2010

Livet snurrar på här i Farsta, jobb, skola och dagis, lite ledigt, jobb, skola och dagis...vi är i alla fall friska. Det är otroligt många som är sjuka och vabbar titt som tätt men vi har verkligen fått vara friska väldigt länge. Det var förstås makens hansledsbrott och pleurit(eler hur det nu stavas), men han jobbade ju i princip heltid ändå.... Men barnen har ju inte varit sjuka sen de hade vattkoppor för 1 ½ år sedan! Ganska otroligt att de har så bra immunförsvar. Verkligen något jag är tacksam för:)

Jag är också glad över att jag har ett jobb med oregelbundna tider, det gör ändå att åtminstone mitt liv blir något mindre inrutat. Jag skulle nog känna mig mer stressad om jag också jobbade måndag till fredag 8-5.
Helgpassen är ju kortare så man hinner ju ändå göra saker om man vill. Vi har dock blivit bättre på att stanna hemma och inte alltidboka upp oss. Det är skönt att ha utrymme för spontanitet också.

Idag jobbade jag i alla fall. barnen och maken passade då på att skotta undan lite is och upptäckte vår trädgårds första blomma:). Det var en snödroppe som de tog kort på och sms:ade till mig. Mysigt!

Inser nu att jlockan är mycket, 1 h senare än vanligt....så jag bör nog krypa till kojs. Jag jobbar imorrn igen och maken har ljudet i kyrkan.

Godnatt!

1 kommentar:

Linda sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir på era barns immunförsvar. Här har vi varit hemma å sjuka i stort sett i 2 veckor nu och vi är fortfarande inte friska.