måndag 8 mars 2010

Måste nog inse att iPhonen har minskat min benägenhet att blogga, troligen främst för att jag inte lika ofta startar upp datorn.... nu har man ju internet så mycket mer lättillgängligt:-)

Helgen var trevlig med diverse utflykter, kändes roligt att hinna lite annat än kalas och jobb! I fredags var jag J och 4 tjejer på genrepet av "Let's dance", jättekul att se hur programmat görs. På lördagen tog jag med barnen på bio tillsammans med väninna med dotter, var ett tag sen! Vi såg "Planet 51", perfekt för kidsen, lite omvänd E.T. med "Tillbaka till framtiden"-touch.....

Bra kyrka i söndags, nice, därefter familjeutflykt till Heron. Lyckat!

Pratade med min mor idag om mormor som inte mår jättebra. Hon har blivit väldigt förvirrad och kan ibland inte skilja på dröm och verklighet, antagligen väldigt skrämmande för henne själv. Mormor är ju ingen ungdom längre, planen är att hon ska fylla 90 i december..... Hon är dock lite bättre nu, men det är förstås lite oroväckande. Mormor har ju alltid varit "med", närvarande och uppfriskande frispråkig, så det är jobbigt att hon inte är sig själv riktigt. Men än är hon ibland oss:-).

Snart sovdags.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ja, jag har saknat dig här ett tag, men du är ju på FB i varje fall ;-). Är du nöjd med iPhonen? Inget krångel än? Kram

Carolina sa...

Uppenbarligen nöjd! Brukar de krångla?