måndag 7 juni 2010

Ledig dag idag. Tog som så ofta förr en tur till Farsta Centrum för inhandling av veckans presenter..... Vi ska ju tacka av lite personal på skolan för denna termin och på min lott föll fritidspersonalen. Det blev en korg med diverse godsaker(omöjligt att köpa individuella presenter när det är så många olika folk, det fokuset hamnar på lärarna, vilket blev ngn annans uppgift) som får hamna i personalrummet. Skönt att ha det fixat i alla fall. Sen är det 2 kalas på lördag som jag också betade av. Lika bra.

Nu ska jag strax spinna ner till skolan/dagis och hämta de små skruttarna:). Imorgon är det skolavslutning, otroligt vad fort det går! Sen blir det lite lugnare mornar. Jag får skippa simningen så att de kan börja 9 istället. Det är ännu ett par veckor innan riktiga sommarlovet börjar för dem(och mig).

Fick en surdegs-hitoria - Herman - av min goda vän CN.....tanken är att den ska frodas och röras i och matas för att sedan förvandlas till en kaka..... barnen blev förstås entusiastiska....så det gick inte att lite smidigt slänga den lilla raringen... vi får väl se hur det går... Det är ett 10-dagars-program som ska följas..... kan ju spåra ur hur enkelt som helst. C, jag hoppas att du inte blir ledsen om vi misslyckas.... Någon som vill ha?

Well, dags att bege sig ut i friska luften:)

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh, Herman som är så gott=)
Hade gärna tagit en, men avståndet är ju tyvärr lite långt...
Lycka till med honom iaf. Han är väl värd mödan när han är klar.

Carolina sa...

Jag har inte gett upp än....barnen har större hjärta än jag har nämligen.... Men det är ju bra om den är god!