tisdag 1 juni 2010

Njuter av ett glas latte och nybakade "dadel-,jordnöts- och kokos-kakor"! Mosade dessa ingredienser med ett ägg och lät dem gräddas i ugnen och känner mig riktigt nöjd! Några dadlar måste ju vara nyttigare än socker i kakan tänker jag mig. Lever glatt vidare tills någon ev tar mig ur villfarelsen:) Blev riktigt god.

Upprinnelsen till detta var att jag för första gången i livet blev supersugen på dadlar i affären när jag handlade! Har nog bara köpt dadlar en gång förut och det var nog till en jul....konstigt det där. Jag vet att jag uppskattade dem mer än någonsin förr i julas, men jag har tidigare eg inte direkt ätit några större mängder... måste ha mognat. Dadlar anser i alla fall jag vara vuxengodis.

Idag är det fotbollsdags igen. Vädert ser ut att bli bättre än förra veckan men därmed inte sagt att det blir någon riktig värme att njuta av.... men det ska bli kul. Alltid härligt att se glada och entusiastiska ungar!

Idag tog jag tag i städningen, verkligen nödvändigt, mådde riktigt dåligt av hur det var ställt. Men nu känns det bättre. Jag har hyfsad toleransnivå, realistisk om jag får säga det själv:), men nu var min gräns nådd. Innan städningen åkte jag till Willys, jag behövde lite färska kylvaror samt ta ut pengar(det finns en bankomat där minsann) till fotbollen.

Igår rensade jag i hallen, kändes som att det var dags att plocka bort overaller och täckbyxor...blir ju fullt så fort. Rensade även bort skor som barnen vuxit ur eller som var trasiga, blir ju hur mycket som helst! Skönt att få bort det i alla fall. Förhoppningsvis hittar jag någon som akn förbarma sig över något utav det. Bra om det kommer till användning.

Maken är i Danmark igen. Denna gång blev det mån-tors. Förhoppningsvis hinner han vila upp sig lite också. Men risken är väl att han jobbar än mer.. Han är ledig på fredag när dagis är stängt i alla fall. Då ska han och sonen följa med skolan och kolla på deras fotbollsturnering. Passande aktivitet för dem båda:)

Syrran kom över igår kväll för att intervjua mig inför sitt ex-arbete.... alltid lika märklig känsla att bli filmad...men men, vi får hoppas att hon fick med något användbart. Jag tröstar mig med att detta visas för en begränsad skara....

1 kommentar:

Tina sa...

Bra där du har fått mycket gjort. Du verkar har lite flyt i livet för tillfället, skönt. Hoppas du kan njuta även om det känns mycket. Kram