lördag 12 juni 2010

Medan maken fryser på konsert med vännerna värmer jag mig framför fotbolls-vm. Barnen ville hellre se en film så jag har soffan för mig själv. Såg just en liten målvaktstavla som tyvärr ingen vill göra i början på en viktig turnering.... Men, that's the game.

Barnen var på kalas idag igen. Dottern gick själv(det var hos en granne) och jag följde med sonen. Där blev jag kvar med några andra föräldrar vilket var supertrevligt. Två av dem kände jag inte direkt men vi hade uppenbarligen gemensamma bekanta! Otroligt vad världen är liten. Blev sen kvar lite ytterligare medan killarna spelade lite fotboll på gården. Jag och CL fastnar alltid i sköna psykologiska och analyserande dilemman och jag tackar än en gång för alla fantastiska människor som har landat ibland oss! Det är så härligt med människor som är ödmjuka och generösa med sig själva. Jag känner mig oerhört lyckligt lottad och undrar hur jag ska kunna återgälda alla fina vänner. Det har varit en period när jag gänner att vi får mer än vi ger och det känns lite jobbigt. Man vill ju inte vara en parasit(jag kan se bilden framför mig, hahaha).

Vi pratade om energi idag, dvs den man hellre har för mycket än för lite av. Jag brukar ha en hel del, men sista halvåret har det nog blivit lite utarmat på fronten... CL upplevde sig ha mer än på länge, kanske tack vare sin knäskada som har tvingat henne att ta det lugnare under en period. Det är ju helt galet att det ska krävas ngt dylikt för att man ska hinna ladda batterierna! Det är så mycket man vill och en hel del man borde. Hur ska man dra gränserna? Inte helt lätt.

Fotbollen då? England ligger lite risigt till, måste nog rycka upp sig och se möjligheterna. USA bidar sin tid och hoppas på det bästa ser det ut som. Sticker när de kan.... Kämpa England!
På återseende:)

Inga kommentarer: