måndag 6 oktober 2008

Då var helgens kalas avklarade. Gick riktigt bra, dottern var mycket nöjd och glad över både det som serverades, gästerna och presenterna. Hennes pysseliver har fått sitt lystmäte, gamla tuschpennor kan bytas ut, halsband kan göras, bratzen har fått nya vänner, familjen kan spela spel och nya nattsagor hägrar! Tack tack alla vänner!

Nu är problemet att det finns många nya roliga saker men för lite tid att leka med dem, så idag fick kidsen vara hemma då jag ändå är ledig så det hinner leka av sig lite.Annars går veckan i arbetets tecken. Jag jobbar de närmaste 6 dagarna, så detta var liksom enda chansen.

Vi skulle även behöva hjälp att äta upp allt godis och alla kakor som blev över.....det är ju trist att behöva äta upp allt detta själv. Det får väl bli någon fikastund under dagen kan jag tro!

Ett hett tips om till er som vill lägga glasyr på muffins, välj vanligt florsocker och inte florsocker av råsocker.....och även om maken har köpt fel(för att han tänker på världens barn och miljön och hälsan och hela världen) så vad ni gör försök inte färga den rosa(tro mig jag försökte stoppa det hela)med röd karamellfärg.....om ni inte vill ha köttsaftsfärgad glasyr till dina muffins(vilket strössel passar förresten til den färgen?).....

Nu ska jag hantera en koja på övervåningen....den har visst rasat...igen...

2 kommentarer:

FatCat sa...

jag kan offra mig och ta upp diverse godis och bullar. vad gör man inte för la familia?

Anonym sa...

Jag skulle gärna hjälpa till med att äta, men det blir kanske lite lång omväg ;-)