måndag 27 oktober 2008

Idag har barnen varit lediga. Vi passade på att besöka metropolen Länna och handla lite skor inför hösten/vintern. Gummistövlar samt vinterkängor blev det, mycket bra. Sen var det dags att byta gaspatron så det ordnade vi också. Väl hemma och mätta satte de igång att måla och inspirerade av ngt av morgonens barnprogram målade de även valda delar av kroppen. Resultat: nu sitter de i badkaret.....(jag kan dock säga att så illa som barnprogrammet blev det aldrig tack och lov.....)

Sitter nu här med ett glas koffeinfritt kaffe, skulle nog egentligen vilja ha en riktig variant av det hela, men jag står emot! Jag har ju faktiskt blivit fri från koffeinets snara så jag får nog avvakta lite innan jag börjar dricka sporadiskt som ju är målet med det hela. Sen får vi se om jag är kapabel till det eller om livet urartar till en enda lång fikapaus!

I år har jag tagit adventskalendrarna till en billigare men sämre nivå.....det blev godisvarianten, helt förkastligt, men det blev ett par hundralappar billigare än det vanliga alternativet så resor går tydligen före barnens långsiktiga välbefinnande....(vet inte om det kommer att förstöra dem helt, men man kan aldrig så noga veta).

Nu börjar "de badande" låta mindre harmoniska, diplomatin är visserligen fortfarande verksam dem emellan, men ibland slinker missunsamheten emellan....och mer hysteriska tongångar kan höras. Frid råder än en gång i badrummet, hämtadet av ytterligare en baddocka stillade avundsjukan som började byggas upp. Nu höres snarare spännande varianter av "Sjörövar-Fabbe"....fantastiskt.

ja, då börjar det snart bli dags att tänka på kvällsmat och övriga kvällrutiner eftersom morgondagen är en vanlig skol- och dagisdag. Ja, de kommer att vara rena när de kommer dit imorrn i alla fall, hur det är ställt med den saken när de kommer hem är en annnan historia...Jag börjar verkligen längta efter snö, det är renare än lera(ja kanske inte egentligen, men i praktiken)

Vi hörs!

Inga kommentarer: