onsdag 15 oktober 2008

Sitter här i min ensamhet när maken är ute med lite grabbar från kyrkgruppen och barnen sover. Jag har precis roat mig med att doppa ett antal oliver i creme fraiche-dip och därefter äta upp dem emedan jag har följt diverse bönders sökande på dumburken, mer pinsamma ögonblick än minnesvärda tyvärr....

Dags att börja planera julen lite. Har seriöst funderat på att köpa en del julklappar snart(ja jag vet att det finns de som alltid gör det långt i förväg, men det brukar sllan bli så för mig oavsett vika intentioner jag har haft..). Tanken är att det ska hållas på en ekonomiskt sett rimlig nivå, då Thailandsresan som vi planerar kommer att behöva lite pengar.

Oj nu är det snart dags för vinterdäck, alltid lika stressigt. Det liksom bara smyger sig på och plötsligt ska de bara vara på fast de inte är det....Ibland är det jobbigt att ha bil.....maken skulle här protestera eftersom det är han och inte jag som brukar lösa problemet med däcken.....Jag måste säga att jag trots detta står för 80% av stressen kring det hela....underbar fördelning.

Imorrn är det dags träna igen, är inte helt hundra men då förkylningen aldrig kommer till nästa nivå väljer jag att ignorera den. Bryt ut ellr försvinn är min önskan. Please!!!!

Nu ska jag se vad Skytte har att säga hos Carin 21:30.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om bönderna. Köpingsbonden har jag ett starkt minne av. Han streakade nämligen på vårt konfirmationsläger. Jag minns ej anledningen och jag minns ej (eller har förträngt?) hur pass naket det var.Men det var under en samling så publiken var stor. Hans uppenbarligen exhibitionistiska sida går så långt tillbaka. Nåväl, hoppas han finner en fru, personligen skulle jag ha svårt för dialekten./Anna (Fias)

Carolina sa...

Håller med dig fullständigt! Så lycklig att jag inte har den...