söndag 19 oktober 2008

Östros har Persson-komplex, det är uppenbart! Sitter och ser på Agenda som handlar om finanskrisen, och Östros låter precis som Göran. Plötsligt uppfattar jag honom som pompös och översittaraktig på ett trögflytande sätt, tidigare var han för mig enbart osynlig. Jag har lite svårt för den attityden och hade hoppats på att den försvann med Göran, men icke, han har lärt upp en och annan(jag tror tat jag kommer upptäcka fler som har anammat hans uttryckssätt)och hans arv lever vidare(jag vet att han inte är död, men inom politiken är han ju inte persoligen med oss längre)i all välmåga.

Well, vi hoppas att världen överlever krisen! Personligen har vi som tur är inte så mycket att förlora, der är bara räntorna som rusar, men det är ännu hanterbart. Läser just nu det intressanta boken "Chockdoktrinen" av Naomi Klein, och den känns särskillt aktuell just nu, det skulle vara intressant att höra hennes syn på denna finanskris. Det kanske kommer en bok till om något år!

Begriper inte att jag är så trött efter en ledig helg! Vi har haft en helt obokad helg vilket har varit väldigt skönt! Det betyder inte att vi inget har gjort, bara att vi har kunnat ta det som det kommer. Trevligt! Det har resulterat i umgänge med en gräsänka med barn och en gräsänkling med barn i lördags och idag efter kyrkan på em åt vi varma mackor hemma hon en av våra fantastiska grannfamiljer. Trevligt!

Vi har insett att vi har en ovanlig sammanhållning i grannskapet! En gynnsam samling människor som på individnivå eg är väldigt olika men som har ungefär samma behov och avslappnade syn på social gemenskap. Det är så otroligt skönt att ha så många härliga människor omkring sig(ja, jag vet att jagbörjar bli blödig, så jag avsliutar där).

Ja,nu är det annars dags att förbereda julen....(jag påminner på dett avis mig själv!) Men imorrn ska jag främst fylla påkylen och skafferiet! Börjar bli tomt.
God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära vän! Ja vi följer med stort intresse era liv via din blogg. Vårat liv hade precis börjat lugna ner sig efter utbildningar och annat krävande då vi helt plötsligt "blev med hus"!!! Det gick jättesnabbt. Johan la ett skambud på ett hus utanför våra ekonomiska kalkyler och på den vägen är det. Så nu har vi lite att göra igen men det är bara roligt! Stor kram från fam Bonerfält

Anonym sa...

Oj vad kul! Jag ringer nån dag så jag får höra mer!
Kraaam Lina