torsdag 8 oktober 2009

Blandat

Slutade jobbet 16:00 idag, tog pendeln och hämtade barnen. Hemåt tog vi vägen förbi den närbelägna parkleken där sonen glömde sin ryggsäck igår.....det är ju heller inte tråkigt att man just på torsdagar kan köpa och grilla hamburgare där till självkostnadspris:-), middagen undanröjd i ett nafs! Flera flugor på smällen minsann! Träffade även på ett gäng grannar och andra vänner som gjorde samma middagsförenkling, väldligt nice.

Gammal vän från Arboga-tiden tittade förbi butiken på fm, kul. Han brukar göra det då och då och det är ju lite det som är trevligt med att jobba i butik i stan. Är det inte folk man känner som kommer förbi så är det kändisar.....och vanliga kunder förstås, men de har man ju liksom räknat med ändå...

Såg på nyheterna att Gröna Lund ska utöka!!!! What a joy, what a joy! Vi tackar Stockholm Stad för godkännandet! Ville bara dela detta med er alla:-)

Jag väljer här att inte kommentera dagens tillkännagivelse av årets Nobelpristagare eftersom jag tyvärr inte kan säga att jag ens hade hört hennes namn innan.....lite pinsamt men det visar min brist när det gäller kultur och finess..... jag skäms.

Till makens stora glädje är det strax säsonsavslutning för Heroes, ett härligt dubbelavsnitt. Jag misstänker att glädjen beror på just ordet "avslutning" eftersom man har valt att visa denna säsong 5 dagar i veckan (ganska sent) och det har påverkat och försenat hans frus kvällsvanor... Jag väljer att njuta av ordet dubbelavsnitt. Att det även innebär "dubbelsent" ignoreras ihärdigt:-)

Godnatt!

Inga kommentarer: