torsdag 22 oktober 2009

Hemmet ser ut att förfalla något.... Ja, inte själva huset utan snarare innehållet. Det som är tråkigast att ta tag i är all post och alla papper, särskilt de som inte ska slängas....

Orken har inte riktigt infunnit sig denna veckan....men vi håller oss borta i helgen och början av nästa vecka så kanske vi kan lyckas ta tag i det sen. Dotterns bowlingkalas ska ske efter kyrkan på söndag och sen drar vi till Arboga ett par dagar, maken ska ju jobba där närmasta månderna och barnen har höstlov så vi passar på:-), barnen ser verkligen fram emot det. Fredag och lördag kväll ska vi frottera oss med sköna vänner! Det känns som en lyckad helg är i antågande. Det är förstås det där med röjandet....kankse hinner jag lite imorrn eftersom min träningstid ändå är bortblåst.

Ja, jag är lite bitter över att träningen rök. Orsak: Konsums posthantering har öppet enbart mellan 9-19......och jag har ett viktigt(=böcker) paket att hämta, och det gick inte när jag idag dök upp vid 19:30......jag blev måttligt road. Inser att jag måste hämta paketet imorrn om jag ska få böckerna inom rimlig framtid...och om det måste ske efter 9 är min träningstid borta....irritating. Börjar visserligen 12 men jag hade tänkt uträtta en del ärenden också så prioriteringen blir tyvärr att träningen får anstå till nästa vecka. Ska kanske passa på att försöka röja lite också. Jippiieeeeeeee.....nej....men nödvändigt.

Ser fram emot lite ny böcker - man kan inte läsa om de gamla hur många gånger som helst....

1 kommentar:

Eisiv sa...

Ni är så välkomna! Peo har sett till att vara ledig både måndag och tisdag. (Det är ju höstlov här också.)Jag har bara lyckats byta bort tisdan, men kan nog sluta omkring 10:30 på måndan. Så det blir nog bra.