söndag 18 oktober 2009

Så var denna vecka slut, har varit ganska fullt upp på jobbet, vilket är kul. Nu är jag dock ganska seg och ser fram emot en afton med Wallander. Funkar faktiskt utmärkt med en engelsk version. Definitivt bättre än den dubbade svensk/tyska tistorien på Gotland.....det var ju en sann tv-katastrof.

Annars har jag denna vecka läst "Tillsammans är man mindre ensam", en trevlig bok jag har fått låna av grannen CP(initialer inte någon annan beskrivning). Det var varm på ett bra vis. Ganska mycket själslig och relationsmässig misär i början men med utveckling åt rätt håll. Lite mer lättsamt på det viset än när det är tvärtom - det blir ju mest deprimerande. Boken rekommenderas, är faktiskt lite sugen på att se filmen också, skulle kunna bli bra.

Imorgon ska dottern gå sitt första pass på simskolan, hon är ganska nervös, men jag tror att det blir kul, hon har ju velat det hela tiden. Men det är inte så konstigt att det är nervöst i början, gissar att denna gåva kommer från mina gener.....jag är ju inte helt förtjust i nya situationer...varsågod:-)

Maken roar sig med att spela Lego Star Wars på PS3....eg dotterns spel, men det roar uppenbarligen vuxna också:-) Jag är dock måttligt road, sitter lika gärna bredvid och ger goda råd.....alltid lika uppskattat. Nej nu vill jag se Wallander, må maken klara denna bana snart....verkar gå lite trögt ibland.....det är ändå ett spel från 3 år!

Det får bli pyjamas och avsminkning först då.....slutet dröjer....

.....han verkar ha kommit vidare en bit i alla fall nu.... men det känns som att kvällen blir sen.....men det är inte mitt fel.

5 kommentarer:

Mr 51 sa...

Jag skulle tippa att de där åldersgränserna inte har något med svårighetsgraden att göra...finns massor av spel som är "från 3 år", men som är oerhört svåra och komplicerade.... Men visst roar det även vuxna!!! Jag har gladeligen upptäckt att Liam tycker om att titta på när jag spelar... =)

Carolina sa...

Vilken tur:-)

Willow sa...

Hej!
Säg till när du ska se filmen! Jag läste boken för några år sedan och har tänkt se filmen, men har inte kommit dithän än, let me know!

kram// Maria

Willow sa...

Hej!
Säg till när du ska se filmen! Jag läste boken för några år sedan och har tänkt se filmen, men har inte kommit dithän än, let me know!

kram// Maria

Carolina sa...

Absolut Maria!