onsdag 7 oktober 2009

Vintern nalkas

Nu har dottern plockat fram vinterjackan, inte främst för att hon fryser utan mest för att den är ny:-), men hon insåg att det var skönt så den stannar nog. Annars sägs det ju att man ska frysa in vintern och svettas in sommaren, även om ingen någonsin verkar anamma den tesen. Det kanske mest appellerar till bakåtsträvare eftersom man då håller fast vid den gamla årstiden.....istället för att välkomna förändringen. Nej, den håller nog inte.

Själv får jag plocka fram den gamla jackan, inte lika inspirerande, men jag kan inte riktigt skylla på att jag har vuxit ur den - och tur är väl det:-) Men visstär det märkligt hur gärna man skulle vilja bränna en hög med pengar på garderoben!!!(Jag hoppas att ingen läser för bokstavligt...)

Är riktigt trött, undrar om jag orkar se Heroes idag....(som om någon mer än jag bryr sig om den saken!)

1 kommentar:

Tina sa...

Jag hinner nog växa ur min vinterjacka tills det blir riktigt kallt, men jag har ingen lust att köpa en ny, för nästa år lär den väl vara för stor.... :O). Som tur är har jag kvar ett par jackor från den där stora tiden, då allt skulle vara stort, så jag hoppas de räcker i vinter.