tisdag 6 oktober 2009

Församlingshelg är i antågande. Brukar vara trevligt. Har bestämt mig för att viinte skaöverdriva packningen....
I och med att det är höst och inte sommar är det så mycket enklare eftersom det knappast kommer att uppstå läge för vare sg badkläder eller lilla linnet.....det är bara att packa ner polon och ett par jeans! Jag älskar polotröjor på hösten. Om det blir sol i helgen kommer det bli fantastiskt, naturen och scenerierna kring Hjälmargården är otroliga:-)

Hösten är en underskattad årstid! Vi får väl se om jag fortfarande tycker det när slasket kryper innanför kläderna på oss.....när galonisarna är så leriga att man inte ser var de börjar och slutar....och när man har glömt paraplyet.... Men, idag skiner solen, vi skjuter den andra sidan av hösten framför oss.

Maken har ett lite pressat schema som vanligt. Han är ganska sliten och har svårt att koppla bort jobbet när han är ledig. Vi hoppas på uppdraget som är på G så att han kan komma bort från kontoret och de ständiga kurserna och annat plock som ramlar över honom och fokusera på en sak jobbmässigt. Men det blir väl klart vilken vecka som helst.

Läste klart "När livet stannar", den andra hälften genererade inte lika många tårar, men boken är definitvt att rekommendera om inte annat för att möta naken och bottenlös förlust och sorg. Det borde ge tacksamhet för nuet och det vi faktiskt har samt hjälpa oss att prioritera.....piece of cake uppenbarligen....not.

nu ska jag fortsätta min lediga dag

Inga kommentarer: