måndag 5 oktober 2009

Ny bok, mer tårar...

Är visst inne i en jobbig läsperiod....nu läser jag "När livet stannar" av Malin Sävstam. Den kryper innanför skinnet på ett annat sätt än "Mig äger ingen", böckerna är ju skrivna på helt olika sätt. Jag kan förstås lättare identifiera min i Malins berättelse, hennes erfarenheter skulle kunna bli mina. Det kan aldrig Åsa Linderborgs bli av naturliga skäl.
Det är väl därför jag gråter när jag läser den....konstant....... Hur skulle det bli om man verkligen drabbades av något liknande? Jag tror att det är bra att läsa om sorg, vi drabbas inte så ofta av det i Sverige(tack och lov), men när det händer är vi ofta väldigt oförberedda....Hon verkar ha varit väldigt oförberedd....tog kanske sitt liv för givet. Det är dock en väldigt ärlig bok och det vinner den på.

Helgens kalas är över i alla fall och dottern var mycket nöjd. Hon verkar gladast för vävstolen vilket jag gissar glädjer mormor och morfar;-) Det var trevligt att fylla huset med släkt, vänner och grannar!! Min 88-åriga mormor fick uppleva hela granngänget och verkade inte alltför skräckslagen:-) Det är ju oftast lite tystare hemma hos henne...
Vi har en del muffins över som hemförsamlingen ska få hjälpa oss att äta upp imorgon....inte bra att förvara så mycket sånt hemma....

För en gångs skull har vi inte flera kg godis kvar i alla fall:-). Gjorder det enkelt för mig i år. Jag köpte 18 st Tom & Jerrys lördagsgodispåsar och tömde innehållet 18 st fina papperspåsar från Panduro! Klart! Tidigare år har jag köpt lösgodis och sorterat i timmar.....never again!!

Nej mina vänner, lite bok och lite Heroes, sen lite sova!

Inga kommentarer: