torsdag 27 maj 2010

Monstermånader

Maj-juni alltså.....helt otroligt vad det kan samla på sig.... från alla håll och kanter dessutom..

Det verkar som att dottern ska få glasögon, hon ser ok, men ögonen ser ojämt så det behövs tydligen. Vi ska göra en koll till med ögondroppar, sen får vi recept och kan ge oss ut på jakt:). Lika bra att göra ngt kul av det!

Nästa vecka åker maken till Danmark igen måndag-torsdag, hoppas att det inte blir en vana.... svårt för mig att sköta mitt jobb om varje vecka såg ut så.... På måndag ska sonen till tandläkaren, på em är det gårdsfest(utan förtäring dock) med dagis, tisdagen har kören på skolan musikaluppvisning, kidsen har fotboll och sen har vi tjejkväll med kyrkgruppen. Man får inte vara alltför mycket tid på jobbet om man ska hinna med allt.....

Fotboll, ja, kidsen har börjat på fotbollsskola på tisdagar! Det var först sonen som ville, men väl på plats blev även dottern inspirerad så nu är de båda entusiastiska ägare av röd tröja, fotboll och vattenflaska! Det hade redan varit två tillfällen när vi joinade i tisdags men det var förstås inga problem att haka på:) Mer pengar till klubben! Jag hoppas främst på sol under resterande....det var svinigt kyligt sist.

Imorgon kväll ska vi fira lilla grannen H som har fyllt 3, ska bli trevligt. Vi har till present införskaffat klassikern Barbie i "Prinsessan & Tiggarflickan" på DVD. Fantastiskt:) Det ska bli trevligt i alla fall!

Just nu plågar jag mig igenom semin till Eurovisionen......hur ska det gå, hur ska det gå? Jag säger som fadern:"vem bryr sig":)

2 kommentarer:

Tina sa...

Läste att Sofia ska bli moster igen, Lotta antar jag? Kram

Carolina sa...

Ja inte är det jag i alla fall:)