söndag 21 september 2008

Fånga dagen!

Nästa vecka kommer att angripas en halv dag i taget eller t o m mindre. Ser dock fram emot stora delar av den så det ska nog bli bra! Sjukdomar och ytterligare bokningar göre sig icke besvär dock;-).

Jag börjar veckan med att besiktiga bilen, definitivt skönt att få avklarat meninte något jag eg njuter utav, men det är en skön sak att bocka av, det dröjer ju ändå ett atg till nästa gång. Sen skulle jag ha verit ledig, men jag får rycka in på jobet ngr timmar då chefen är hemma med sjukt barn. Hon löser dock av mig när hennes make kommit hem så jag behöver inte joba en full dag i alla fall.

Vi kommer få ovanligt många nattgäster denna vecka, närmare bestämt två. En trevlig svägerska kommer på onsdag kväll och vi låter bli att packa undan madrassen för på torsdag kväll kommer min vapendragare från Thailandstiden och tar över! Två besök som förgyller våra vardagliga rutiner! Trevligt.

Maken kommer även denna vecka att arbeta sig närmare ålderdomen...(el liknande), och vi lever fortfarande i illusionen att det säkert blir lugnare nästa vecka. Men som sagt det är lika bra att leva i nuet, en halv dag i taget....som sagt! Då kan man njuta av höjdpunkterna.

Let the force be with you all!!!

Inga kommentarer: