tisdag 2 september 2008

Mognad

Vad är mognad? Om det bara har med ålder att göra så har jag definitivt avancerat ett stort kliv idag!
Annars känns ju livet sällan annorlunda bara för att man uppnår en högre ålder, jag brukar bara förvånas över att jag inte känner mig mer vuxen. Det är ju tur att barnen tror att jag har koll på läget, och i viss mån har jag väl det, men jag trodde nog att jag skulle vara mer genomsyrad av mognad vid det här laget....

I kontrast till detta måste jag ändå säga att det är roligare än vad jag trodde att vara vuxen. Att vara 36 är inte så dumt alls(jag sörjde ju - som jag tidigare har nämnt - t o m lite i min ungdom att jag skulle möta 2000-talet som 27-åring...), jag har ett grymt bra liv och skulle inte vilja byta.

Klockan börjar springa....men jag är inte mogen nog att gå och lägga mig riktigt än...American Idol pågår. Må den bäste David vinna!

2 kommentarer:

Peo sa...

Aj, aj, avslöja aldrig för barnen att du inte har koll. Mogen vid 36?
Kanske man borde vara övermogen vid 60+. Så är nog inte fallet, funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blivit stor.
Bli inte alltför vuxen, bli inte färdig, bevara barnasinnet.
Fadern

Carolina sa...

Nej känner jag mig inte vuxen nu så lär jag nog aldrig göra det .....:-)