torsdag 18 september 2008

höst, förkylningar och jul

Att se hösten komma är faktiskt en njutning! När jag var yngre tyckte jag att hösten var ful, liksom solnedgångar. Jag tror att det var allt det gula och orangea.....
Nu är det en av de vackraste årstiderna i mitt tycke, särskilt om solen får mycket utrymme. Och det får vi väl hoppas efter den blöta augusti....vi har lite soltimmar att ta igen.
En promenad i höstljuset är något att se fram emot, vi har faktiskt grymma promenadstråk här i Farsta!

Mini-Bro ringde tidigare och gladde oss med att tala om att de skulle till Stockholm nästa helg, ska bli kul att se hela familjen. Barnens lille kusin var supercool redan som 5 månader, så det ska bli spännande att se honom igen!

Jag börjar nu fundera på julen, hur den ska bli i år...är det ngn som vill fira här kanske? Jag jobbar annandagen så det vore skönt att slippa åka någonstans. Kära familj, ni kan väl tala om hur ni tänker!:-)Jag vet att det bara är september, men tro mig tiden rusar!

Jag hör att sonen hostar, har vi otur har en fantastisk tid av god hälsa nått sitt slut i och med detta. Vi har inte varit sjuka sen jul förra året, ingen skymt av snor eller feber otroligt nog. Men nu kan det vara över, men det är acceptabelt i så fall, jag vet att vi är ovanligt lyckligt lottade när det gäller den biten. Definitivt ngt at vara tacksam över.

Maken passar på att jobba lite ikväll, så jag är gräsänka igen, men det är ganska skönt ibland. Man får ta det goda med det onda som man så fint säger.

Inga kommentarer: