onsdag 10 september 2008

Verklighetsflykt

Heroes - finns det en trevligare TV-serie? Ja nu är kanske "trevlig" inte det ord alla skulle hålla med om , men jag blir av ngn anledning glad när det är dags att se ett avsnitt och jag vill vråla NEEEEJ när "to be continued...." visar sig i rutan. Det är sånt som gör att jag vill äga alla avsnitt på DVD så jag kan se hur många avsnitt jag vill efter varandra! Jo jag vet att man ska laga mat och sova och träffa familjen och sånt men där emellan kan man ibland hitta lite tid och grotta ner sig! Det finns nog inget mer avkopplande!

Jag vet inte varför jag gillar Heroes så mycket men det finns säkert någon psykologisk förklaring för den som orkar bry sig - jag bara njuter av spektaklet. Det påminner mig om Huckleberry Finn som gick på TV när jag var 11(tror jag), jag minns att jag verkligen led över att behöva vänta en hel vecka till nästa avsnitt.

Jag har en liknande känsla för Bourne-filmerna, jag ser verkligen fram emot fortsättningen! Ett krav är dock att Matt Damon fortsätter att göra honom, det vore olidligt om t ex Bruce Willis eller än värre Nicholas Cage tog över.....
Ja, det är ju märkligt att dessa ytliga ting kan engagera så, men lite hederlig verklighetsflykt är ju bara nyttigt har jag hört.

Det är mer synd om maken som jobbar med sin kurs varje kväll och inte hinner koppla av, jag blir snart orolig för hans mentala hälsa. Lite lugn och ro skulle nog vara bra för honom.

Tyvärr uppskattar han inte Heroes som jag gör.:-(

6 kommentarer:

FatCat sa...

Jadu Lina, vi älskar Heroes, det är många som står på vår sida där. Även Idol 2008 har kcikat igång och igår såg jag en kompis kusin knäcka juryn hårt. det var den 16-åriga lilla tösen från Nyköping, anna bergendahl. hoppas hon går långt. vore coolt. är det inte dags för en systerhelg eller nåt? det borde ju faktiskt gå att styra upp. om inte annat så är det i så fall tragiskt att vi som systrar aldrig gjort nåt ihop...o inte kan pga av våra busy lives...eller..du o Lotta får tala för er själva. jag har ju som känt sen länge - inget liv :P //

Mr 51 sa...

Heroes ja, det är ju en utomårdentligt bra serie!! Men, laddar du inte ner avsnitten? Snart är det dags för dom första avsnitten från Staterna...här har man gått och väntat i nästan ett helt år för att få se fortsättningen...det är att lida!

Får inte vi bröder vara med??

maro sa...

Heroes ja, det har vi ju redan sett det som går nu... men menar du plastik att det börjar snart igen? Trevligt trevligt. Prison break har ju dragit igång med, så det är ju schysst.

Bourne-filmerna är ju oxå riktigt bra, men jag tvivlar skarpt på att det skulle kunna bli en lika bra till, det är nog uttömt nu. Man måste sluta på topp har jag hört.

Carolina sa...

Ladda ner! icke, sånt håller jag inte på med. Får väl skicka efter boxen....har säsong 1.

FatCat sa...

Hörrö Linus, är det för att det är mindre lagligt eller för att du helt enkelt inte kan? :) Ja mattias, den 23/9 börjar Heroes according to CAT - calender for TV.
har ju mina sopranos att se klart först. vem har bråttom liksom? // Fatso

Carolina sa...

Både och, jag har aldrig lärt mig eftersom det känns lite tvivelaktigt för mig att göra det. Jag har ju faktiskt råd att betala för en box om jag vill ha den.