onsdag 17 september 2008

Maken och grannen tittar på Champions League, jag har sett Heroes så jag är nöjd. Ungarna somnade ganska kvickt, så jag har haft en ganska lugn kväll.

Klippte sonen efter kvällsmaten. Hade tänkt trimma honom som vanligt, men han ville absolut ha en "kant" på bakhuvudet, alltså snaggat i nacken men sen långre uooppå men en kant.....Kompisen på dagis har så, så det var inte förhandlingsbart. Blev väl hyfsat, kanten blev inte så skarp som kompisens då sonens hår inte är lika tjockt, men han blev nöjd!

Det är sjukt vad han påverkas av denne vän, och vice versa, jag kan tänka mig att de ger personalen lite extra arbete. Jag har börjat lägga upp en strategi för att det inte ska bli för problematiskt framöver. Vägrar den ene ha mössa så vägrar den andre, har en stövlar så ska den andre också ha det....en förälders dröm helt enkelt.

Ja, jag gissar att problemen ökar med barnens ålder.....så vi har mycket att se fram emot. Bäst att sova så man vilar upp sig inför farmtiden.

1 kommentar:

FatCat sa...

har du gått o blivit AIK:are? :) haha. du ändrar o står i på instllningarna märker jag. själv ids jag icke. men kul att det skrevs lite nu, jag har kollat o kollat...