söndag 2 november 2008

Tiden springer lite för fort, julen närmar sig och ett och annat behöver fixas....vinterdäcken t ex. det var inte så enkelt som vi trodde...så jag åker till Farsta Däckcenter imorrn och hoppas att de hinner lösa problemet. Jag gissar att det är fler där.

Är lite seg efter helgens jobb, skulle behöva sova.

Det är märkligt att man vissa dagar känner att allt är under kontroll och andra dagar känns det som att jag bara flyter med utan energi. Men det brukar inte krävas så mycket för att hamna på banan igen. Jag gissar att allt kommer att kännas bättre när däckbytet är avklarat. Jag vet att jag inte gillar att ha saker hängande över mig, särskilt om det är saker som inte direkt är kul....men jag gillar känslan när dte är gjort.

Snart ska jag börja baka lussebullar, det är mysigt. Det om nåt skapar lite julstämning. Och att sätta upp julgardinerna. Vi kan behöva lite stämning i dessa tider.

Håller på och läser den oerhört intressanta men även skrämmande och deprimerande boken Chockdoktrinen, och inser at det är oerhört lätt att manipuleras och framför allt det är ännu lättare att inte orka bry sig eller sätta sig in i saker ordentligt. Samtidigt är det inte mycket man kan göra, men det blir ännu värre om okunskap får råda. Men vad är sanning? Finns det någon objektiv sådan?

Och till sist, vem blir till slut USAs president....? Ser fram emot att slippa fundera på det också. Jag har ju inte precis rösträtt i frågan, ändå har jag åsikter...

Godnatt!

Inga kommentarer: