torsdag 6 november 2008

Bolibompafrid

Ibland är Bolibompa precis vad en trött mamma behöver.....det råder lugn och ro och barnen är glada och mätta. Det blev pannkakor idag, snabbt och smidigt, dock inte direkt hälsosamt, men jag behöver ju inte äta dem förstås...

På träningen idag var det för första gången fullt i roddmaskinarena, så jag fick angripa löpbandet istället, kändes lite snopet, men jag tog en rejäl(med mitt mått mätt)joggingtur istället! Jag hoppas att intresset hos inkräktarna är tillfälligt(folk brukar tröttna) så att jag inte får ge upp rodden helt. Vore olyckligt, då det är min favoritmaskin.

Imorgon är det drop-in frukost i dotterns förskoleklass med OS-utställning. Vi föräldrar förväntas också bidra med lite kultur i form av OS-teckningar....så det blir att plocka fram den bortglömda tecknarglädjen. Senare får det bli för nu är Bolibompa slut och barnen ska badas!

Annars känner jag mig mycket lättad över att Obama vann valet....men det blir nog inte lätt att ta över efter sörjan Bush har lämnat efter sig. Jag hoppas att han vågar och kan göra de förändringar som behövs. Budgetunderskottet som Bush lämnat efter sig lär väl inte precis underlätta. Jag har i alla fall hopp om att det är en något vettigare person som är vald denna gång! Det som jag tycker talar för honom är att han har ett bredare perspektiv tack vare sin bakgrund och en person som inte fått allt serverat är kan möjligen vara lite mer ödmjuk inför tillvaron. Men den som lever får se. När man läser "Chockdoktrinen" inser man att det kan vara mycket som sker bakom kulisserna som kan tvinga en folkvald president/parti att helt
gå emot sina egna ideologier, då den tidigare regeringen kan ha sett till att sko sig och forma regler för ekonomin som är svåra att ändra senare. Läs boken! Otroligt frustrerande men viktig läsning. Alla håller inte med författaren, men hon har oroväckande mycket på fötterna.....

Ikväll tittar jag på Bröllopsform, Nytt läge, samt om jag orkar, Grosvold.
Vi höres.

1 kommentar:

Anonym sa...

Imorgon är det ännu ett avsnitt av Bröllopsform! ;-) /S.