lördag 29 november 2008

Ingen vattkopp har kommit än.....

.....så vi åkte gladeligt till Andy's lekland, där Vendela var på kalas och Alex lekte under tidem med andra icke-kalasande småsyskon. T o m deras mor kastade sig ut i de även för henne ganska läskiga rutchbanorna! Väldigt trevligt ställe måste jag säga, även för föräldrarna. Dit kommer vi definitivt åka igen! Dra drag att lägga kalaset kl 10 då det är lugnt. Hysterin kom ca sista halvtimmen vi var där.

Väl hemma var det bara att ladda om för släkt/glöggglädje hos svägerskan m fam norr om stan. Väldigt trevligt, alla makens syskon utom en deltog(pga av förhinder, om någon trodde ngt annat:-)!) Det är alltid spännande när olika liv möter ett tidigare gemensamt liv.

Ser ett jobbigt program på Tv4 fakta, en dokumentär om en bortrövad och mördad 6-åring. Hur överlever man som förälder ngt sånt? Maktlösheten måste vara förödande. Ändå har jag så svårt att inte titta på liknande tv-program. Jag kanske ser dem för min egen skull, för att bevara medvetenheten om hur lätt livet kan vända och ta en helt annan riktning. Det är lätt att fastna i tjat och frustration, men jag borde vara tacksam över att jag har några att tjata på. Det är faktiskt värt att påminna sig om när tålamodet tryter.

Faktiskt.

Ska se klart, sen är det sovdags!

Inga kommentarer: