tisdag 4 november 2008

Träningskoma

Det är väl det det kallas när energin inte riktigt infinner sig efter träningen utan segheten riktigt tynger ner kroppen och hjärnen inte riktigt har fått den där klarheten som ibland följer ett skönt träningspass.

Hade tänkt baka lussebullar(framförhållning mina vänner!)men fick avstyra det hela då jag inte hade tillräckligt med vetemjöl hemma(vi som tillhör Atkins-sekten anser detta vara gift och detskall därför inte ha ngn eg plats i våra skafferier), så då får jag ta tag i lite annat istället. Inte helt enkelt när suget efter att städa inte har infunnit sig(som det borde) och jag inte har hur mycket tid på mig som helst innan jag ska till dagis(jag menar naturligtvis förskolan:-))på utvecklingssamtal. Well det blev pappershögen och den månatliga avbeställningen av en uppsjö av olika böcker, skivor och filmer som fick min uppmärksamhet. Missar man det kan man snart ligga på ruinens brant, så jag försöker stå emot allt som oftast(har till slut blivit utesluten ett par gånger från dessa månglare).

Inser att jag kanske borde äta lunch, kan påverka hjärnans förmåga att snurra lite snabbare. Vore ju olyckligt om förskolans personal ser mig somna under samtalets gång som om min sons utveckling inte intresserar mig det minsta...Lunch är annars ganska lätt att glömma, men kroppen accepterar det sämre om den uteblivna lunchen föregås av träning.

Tänkte även innan jag åker till förskolan svepa förbi återvinningen med lite papper, plast, glas och metall som samlats de senaste veckorna.Lika bra att ta det idag annars blir det tidigast nästa vecka, och tro mig det är lite för sent.

Nu har jag även vinterdäck på bilen, Farsta Däckcenter fixade det, 800 kr kostade kalaset....men det är ju inte helt lätt att skifta fälgar själv så det blev definitivt billigare än att köpa nya däck.

Men som sagt, lunch!

2 kommentarer:

FatCat sa...

jag har min egen lilla däck och bilservice. annikas familj har tagit på sig den uppgiften och nu har även jag vinterdäck på. nya fräscha. de passade även på att kolla oljan och allt sånt där som behövs kollas. sen fick de för sig att fixa mina navkapslar - som de sedan tyckte var en tidig julklapp till mig. det är bara tk sin lyckliga stjärn att man har såna i sitt liv. känns alltis så dumt att be nån att hjälpa till med såna saker. särskilt din stackars make som redan är stressad och har nog med sitt. skönt att han slapp nu inte sant :D Jag kommer gärna och firar jul med er. julklappar? hur gör vi med dom?

Carolina sa...

Jo David är nog glad! Han har ganska fullt upp. Vad gäller julklappar så kan vi gärna ha det men hålla det på en rimlig nivå, tycker jag. Har du semester nu?
Var är du? Med vem?

Kraaam