tisdag 12 maj 2009

Oroväckande...

..ja, det är kanske inte något livsavgörande....men jag försöker färga ett par byxor. De är eg vita, men som vi alla vet är vitt tyg inget för slarvmajor, så jag bestämde mig för att färga dem, eftersom jag verkligen gillar själva byxorna. Köpte ett litet medel idag och skred sedan raskt till verket. När maskinen börjar snurra sprids dock en liten oro i mig eftersom jag ser att små fläckar/prickar börjar synas på tyget väldigt ojämt....och ganska fjärran från den grafitgrå färg som förpackningen lovar dessutom. Jag vet att detta bara är början av programtiden, men jag vågade inte stanna kvar och titta. Ska låta det gojsa ihop sig lite bättre först. Jag har nämligen tänkt flyga i dessa byxor om resultatet tillåter...(i ett flygplan naturligtvis...:-)


Annars har jag klarat av ytterligare några ärenden(läs - bränt lite mer pengar). Sprang på vårt resesällskap i Farsta C, även de hade lite saker att ordna med. Vi började genast avhandla ämnet:
Hur många par skor behöver man ta med sig? Själv ska jag ta med ett par svarta nike som snart har sett sina sista dagar(närmare bestämt i Chiang Mai) samt ett/två par platta små sandaler. Barnen får också ta med sig främst redan dödsdömda skor som kan bytas ut mot nya roliga thaivarianter. Maken behöver definitivt köpa skor så i värsta fall får han åka barfota, eller så hänger ett par gympaskor med även där.

Ska bara kolla byxorna....
....det ser mycket bättre ut! Risken är att de är mer svarta än grafitgrå, men det kan jag definitivt leva med. Nu är jag pigg och stark igen, jag kommer att ha sköna byxor på resan:-)

Jag besökte apoteket idag igen och funderar nu på att öppna en filial härhemma då de har lyckats lura på mig avsevärda mängder preparat inför vår resa, jag skulle ha sagt att vi tänkte oss semstra i Trosa. Då hade jag klarat mig lindrigare undan....men nej, jag måste promt berätta sanningen och genast var det ju så mycket mer en god förälder behövde ha med sig....

Ja, livet är en strid.

Nu ska jag snart hämta barnen, får med ett extra idag också! Dottern ska ta med en kompis. Lika bra att passa på!

Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det inte långt kvar tills ni ska åka, härligt. Hälsa syster så mycket. Kram Tina