tisdag 5 maj 2009

Ska än en gång trotsa elementen(och förhoppningsvis frestelserna) och besöka metropolen Länna. Var i Farsta C igår och lyckades inte riktigt så bra som jag hade tänkt....råkade gå in på H&M, råkade även prova alla shorts de hade och köpte mot bättre vetande ett par...och även ett matchande(ja sånt är ju viktigt för mig...)linne. Inte riktigt det jag skulle göra(lite undermedvetet hade jag kankse tänkt på det, måste jag nog erkänna), det var ju en mascara jag behövde. Köpte den med...
Tog även svängen förbi Stadium och fick tag på en s k flightbag till en av åra ryggsäckar. Uppskattas vad jag förstår av flygbolagen.

Orsaken till min tur till Länna är att sonen tydligen djupt i sitt lilla hjärta vill ha en spindelmannen-dräkt till helgens maskerad-kalas.... Han bryter för denna saks skull ihop i stor förtvivlan några gånger om dagen och jag ska se om jag kan hitta någon till hyfsat pris....Troligen inte, till hyfsat pris alltså. Men vi får se.

Kastar ett öga på "Days of our lives" medan jag skriver...det var ett tag sen sist, men det är ju inte direkt något problem att hänga med:-). Jag har ju läst en del på nätet(USA ligger ca 4 år före oss)så det är lätt att kolla om avsnittet är värt att titta på eller ej(jag vet förstås att det almänt råder delade meningar om det någonsin är värt att se ett avsnitt...men ändå).

Idag ska jag gå på utvecklingssamtal för dottern. Tanken är att hon ska vara med, men själv är hon väldigt tveksam. Hon gillar inte att fara föremål för samtalet och tycker inte om att svara på frågor i en sådan situation. Vi får väl se hur det går...jag gissar att jag/vi får göra allt för att avdramatisera det hela om det inte ska spåra ur.

Nästa vecka får jag besök av min Habo-syster som ska gå på kurs i stan! Ska bli otroligt trevligt att ses, det var ett tag sen, särskilt så här i flera dagar. Så vad säger du lil-sis? En systerträff kanske? Vi får fila på det:-)

På återseende!

2 kommentarer:

Holts sa...

En systerträff låter bra tycker jag :-)

Carolina sa...

Mitt förslag är onsdag! Då kan vi ses i stan el nåt!Vad tycker duu Fius?