söndag 3 maj 2009

Temperaturen stiger

Nu börjar det ljusna i vår tillvaro, maken har äntligen blivit klar med en tidskrävande rapport på jobbet, så nu kan han/vi börja varava ner inför semestern som börjar om 14 dagar!!!! Nu känns det nästan legitimt att fullständigt uppslukas av resfeber(på fritiden naturligtvis)- men bara nästan.

Jag har idag letat fram våra stora ryggsäckar, mest för att veta att de finns tillgängliga. Såg att lapparna sitter kvar sen förra flygresan....Thailand då också - 8 år sedan...
Nu påminns jag om att vi använde nämnda ryggsäckar på vår resa till Åbo förra sommaren. Det oroar mig något. Vi var där i 3 dagar och väskorna var tunga och fyllda till bristningsgränsen....nu ska vi resa i 3 veckor med samma väskor och jag frågar mig hur den ekvationen ska gå ihop....Ett komplement av lämplig rullväska är nog ett måste. Temperaturen är ju en aning mer förutsägbar i Thailand och många dagar kommer att tillbringas i hyfsat små plagg, men jag hoppas ju på en del shopping....well, jag väntar någon vecka med att provpacka i alla fall.

Håller på och läser Elizabeth Georges senaste roman, den är riktigt utmärkt, hon blir bara bättre och bättre. Enda nackdelen är att den är inbunden och 700 sidor....sidantalet är det förstås i sig inget fel på, det är kombinationen som skapar tegelstenar....

Nu ska jag ta mig lite blåbärsglass!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt att börja planera inför resan och ha lite resfeber. Pratade precis med en kollega som varit i Thailand 4 veckor, han har hus där. Det hade varit skönt, men fruktansvärt varmt, inget regn som det brukar så det blev så torrt. (lite färsk info).

Jag hade en ryggsäck på 3 månader, men då hade jag inga barn, så lycka till med packningen :O).

Kram Tina

Mr 51 sa...

Men....kom på för ett tag sen att ni inte är hemma när jag fyller 25........vadan detta!!! Well well, I don't blame you. Hade gärna åkt iväg själv.... Hoppas vädret blir bra!! =) Ska ni åka runt i Thailand, eller kommer ni stationera er någonstans, i så fall vart?

Holts sa...

Äger du boken och blir klar med den tills jag kommer (please, please)?

Anonym sa...

Följ bloggen så får du se var vi är! Tyvärr missar vi själva dagen....tänkte inte på det vid planeringen...Önskar du nägot från Thailand kanske?

Kram:-)
/Lina

Carolina sa...

Jag äger boken och kommer att vara klar:-) Jag har många böcker som du måste läsa!