måndag 8 februari 2010

Ledig dag idag! Tog tag i lite tvätt och sen en tur till Farsta C, var tvungen att köpa en nagelsax....schampo och kalaspresent:-). Kom på nu när jag skrev "nagelsax" att jag skulle ha använt den på ungarna ikväll efter badhuset.....det hade verkligen varit bra..., men det glömde jag. Naglarna är verkligen ett eftersatt område! Helt obegripligt vad fort de växer.

Det blev simskola idag i alla fall! Roligt att se sonen bli mer avslappnad i vattnet, även om det inte syntes när han skulle få hjälp att göra bentagen......simläraren fick verkligen ta i för att få honom att göra rörelserna:-). Det kan nog bli någon mer omgång av nivå 1 innan han är varm i kläderna! Men han är jätteduktig, har roligt och lyssnar verkligen på instruktörerna. Han är dock lite mer badkrukig än sin syster, kan inte förstå var de generna kommer ifrån....

Min iPhone är redan till glädje även om telefonin inte kickar igång förrän natten till onsdag, jag kan ju surfa på bredbandet här hemma, ladda upp apps och spela roliga små spel. Min mail är nu genom iphonen mycket mer tillgänglig, så chansen är otroligt mycket större nu att jag läser dem innan det är för sent:-). Det är ju verkligen som en liten minidator, otroligt! Nu måste jag bara komma på om jag kan blogga från den också...vore ju ultimat förstås!

Maken är i Arboga som vanligt, börjar bli lite segt att han är borta så mycket, ännu mer för honom förstås. Men det är inte för evigt som tur är, och det hade kanske inte gjort så mycket om uppdraget hade varit jättestimulerande....men jag upplever inte att så är fallet...så jag ser fram emot slutdatum.. Livet blir så mycket lättare om man trivs. Ibland känns inget som att det är i fas, men det brukar reda ut sig.

Sova är en annan bra sak, det gör gott:-)

1 kommentar:

Tina sa...

*ler* ja, visst växer de - naglarna.