söndag 14 februari 2010

Trevlig helg

Då har även denna trevliga helg fallit ihop till en rest av söndagkväll......vi försöker få kidsen i säng, men det är alltid svårare efter några dagar av frihet:-) Det brukar dock reda ut sig under veckan bara jag som förälder har lite tålamod.....kan dock bli lite svårt eftersom OS kommer att störa min nattsömn något.....men ev ger det även lite energi. Vi får väl se...

Helgen var skön eftersom den utökades med en ledig fredag för ungarna så den kändes lite extralång och trevlig. Lördagen var obokad och spontan, granne L med barn höll mig sällskap när maken satt med kyrkekonomin. Han var ändå inte direkt intresserad av melodifestivaler:-). Jag tyckte definitivt att rätt låtar gick vidare men blev mest glad av att se min lampa x2 i green room:-). Det var ännu roligare dock att upptäcka syssling Theresia Widarsson sjungandes solo i mellanakten samt Arboga-killen Andreas.:-)
Idag söndag var visserligen bokad, men vi hade ett trevligt besök av svåger och svägerska från norrförort. Vi hinner inte ses så ofta trots att vi bor i samma stad, men när det blir av är det alltid gemytligt. Deras barn börjar var dock inte med, de börjar sköta sig själva alltmer. Otroligt att de har blivit så stora!

På fm åkte jag och sonen in till kyrkan(dottern bevistade ett av alla kalas) där jag var med och ansvarade för fikat. Gick utmärkt, vi hade lite extrahjälp! Det var barnvälsignelse vilket verkar bli ett stående inslag på söndagarna..... den strida strömmen av barn verkar inte avta.....helt otroligt! Samtidigt inte konstigt, de flesta av församlingens medlemmar tillhör den familjebyggande generationen.

Well, nu ligger barnen i sina sängar, jag bloggar lite och maken spelar playstation, lugn råder:-)

Inga kommentarer: