lördag 27 februari 2010

Otursdag

Ja, om sist jag skrev var en tursam dag så är denna en mer oturlig sådan....
Maken sitter på akuten och undersöks för blandade smärtor imellangärdet sm pågått ett par veckor. Han åkte dit i eftermiddags och hade sonen med eftersom jag jobbade fram till 17(dottern var på 2 kalas och valde sen att för första gången själv sova över hos en kompis). Jag åkte direkt dit för att ta med den tappre sonen hem, gav maken sl-kortet och jag tog bilen. Jag hann komma ut på Ringvägen en liten bit när det börjar låta konstigt i bilen. Tänkte först att något fastnat under bilen, men ljudet tilltog och kompletterades med att batterilampan börjar lysa, lyckas då ta mig in till sidogatan och hittar snabbt en lastzoon där jag ställer mig och ringer Falck.... på måndag får jag kontakta Mekonomen vid Globen och berätta varför min bil står på deras parkering.....

Grannen R blev dagens hjälte då han först skjutsade dottern mellan de olika kalasen, hämtade sonen på ringvägen(tråkig dag för honom, Sös och bilhaveri...)) och hämtade sen även mig vid Mekonomen....Tack!!!!

Maken är fortfarande kvar på akuten....stackarn. De provar lite saker, men något svar på vad problemet är har ännu inte kommit. Hoppas att han inte behöver bli kvar hela natten....

Avslutar dagens inlägg med att gratulera min mamma som idag fyller år! GRATTIS!!!

Inga kommentarer: