torsdag 4 februari 2010

Varför låta sig överraskas?

Jag är inte säker på om jag vill ha mer snö......inte så länge maken inte kan skotta i alla fall! Skottade lite snabbt efter lämning, men före duschen innan jobbet imorse. Kände nämligen på mig att bilen skulle bli klar idag så jag tyckte att det var bättre att förekomma än att förekommas. Jag hade rätt, och eftersom jag slutatde en timme tidigare än jag trodde hann jag hämtabilen innan det var dags att hämta kidsen. Så skönt! Då behöver vi inte till badhuset på måndag....

Bestämde mig idag för att det är dags att byta telefon. Jag har haft min gamla i flera år, och nu när drömtelefonen är väl inom ekomoniskt räckhåll slog jag till:-). Idag hann jag dock bara skriva på fullmakten om portering av telefonnummer(skönt att behålla det gamla), men imorrn ska jag dit och fixa abonnemang och själva raringen:-). Får dock spela lite charader eftersom maken och barnen visst hade tänkt fixa den åt mig till Alla hjärtans dag.....(maken uppskattade inte helt att han var tvungen att avslöja ploten). DE får slå in den och ge den till mig lagom när abonnemanget kickar in(ca 100210 04:00:00), kankse lite innan! Vad gör man inte....

Jag måste dock säga att jag uppskattar tanken, och jag beklagar min brist på tålamod, men hur skulle jag ens kunna tro att de skulle ha planerat något så trevligt(jag är ju en pessimist, en glad sådan, men ändå en pessimist)! Köks-tv:n fick jag tjata på länge..... nu tänkte jag att det var säkrare att ta saken i egna händer:-)

I helgen(lör-sön) får vi besök av Habo-syster med familj. De är uppe för att fira Farsta-systern och bor då hos oss. Jag kan inte fira så mycket eftersom jag jobbar, men tänkte samla det lilla gänget hos oss på en kvällsmacka istället. Trevligt att ses när några av la familia är i stan. Mamma och pappa är också med.

Men innan dess ska jag imorgon glädja mig på en tjejmiddag för att fira M, ska bli kul, har ingen aning om hur många eller vilka det blir, men jag ser verkligen fram emot det! Ska bara jobba först, men det blir en trevlig avslutning på dagen:-).

Nu borde jag definitivt göra processen kort med det som är kvar av den här, så bäst att jag säger godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad blir det för telefon då? Säg inte iPhone bara... ;-)

Anonym sa...

Jag sägen ingenting:-)