måndag 15 februari 2010

Ny OS-vecka!

Då tar vi nya tag och hoppas på en härlig OS-afton ikväll! Ser verkligen fram emot skidåkningen kl 19 ikväll:-). Annars ska vi hinna med simskola idag igen. Inte OS-klass kanske, men det måste börjas någonstans och att kunna simma är långt viktigare än vem som tar dagens medaljer!

Maken har ännu en gång packat väskan för att besöka mina föräldrars hembygd. Det blir två nätter denna vecka så jag och barnen får klara oss själva de närmsta dagarna. Just nu känns det som att det aldrig tar slut, men det tickar på. Får väl börja med regelrätt nedräkning när mars börjar... Februari har ju ändå rasslat fram i god fart trots allt. Snön verkar ännu inte ge med sig, är i alla fall glad att det inte har kommit så mycket mer av den varan sista tiden. Man slipper släppa allt annat för att skotta åtminstone. Lär väl ändå vifta av det lilla som ligger på bilen innan jag hämtar barnen, men det är ju mest en nysning som krävs. Taker däremot skulle behöva det kraftfullare artilleriet.....är rädd att det blir en störtflod av det hela när värmen kommer... men hittills har vi mest hållit koll på att det inte läcker in någonstans(en och annan granne verkar ha sämre förutsättningar....). Det är ju så olockande att riskera livet på taket.....

Annars är det ju dags att fundera på sommarens ledigheter, känns förstås oädligt långt borta, men snart nog kommer det önskas info om önskade och planerade semesterveckor. Har man framförhållning slipper det stressas fram när förskolan och fritids kommer med lapparna....men det är förstås ofta det som händer..
Påsken ligger ju framför och i även detta år är jag helledig, inte illa!

Nu ska jag kanske ta tag i någon av boxarna jag köpte i Thailand....kände ett litet sug.

Inga kommentarer: