måndag 22 februari 2010

O(ooop)S!

Det hann visst passera en vecka.....jag skylla på boxen med gott samvete. Jag fastnade helt i den och tillbringade varje ledig ensam(och senare även icke-ensam) stund med att avverka 20 timmar koreansk såpa dubbad till thai:-). Det var verkligen uppiggande och nostalgiskt, måste försöka göra det oftare. Har en till box nämligen som verkar lovande, men jag får ta det lite senare.

Måste även lasta OS ckså för min bristande skrivarlust, kvällarna uppfylld ju ganska hårt av OS dessa dagar, men som tur(eller otur) är det ju sällan förekommande och snart övergående. Ikväll pågår dock sprintstafetter som jag kollar lite på just nu:-). Jag förpassade mig till kökstv:n eftersom maken fastnat i StarWars(PS3).....

Maken blev annars hemma idag då tågen mot Arboga var inställda.....vi får se hur det blir imorrn. Själv hoppas jag att pendeltågen och t-bana går fint på onsdag då det är dags för mig att försöka ge mig ut och förtjäna mitt uppehälle. Det ska nog gå, jag åker ju direkt efter lämning på skola ocjh dagis så jag har lite marginaler. Det är väl träningstiden som ryker och har jag otur även sminktiden....well, i fredags kom jag till Forsgrenska lagom så jag hann duscha och göra mig i ordning.....det gäller att utnyttja träningskortet till max:-).

Det har ju även varit svinigt kallt när man har stått och väntat på kommunikationerna, kommer definitivt fortsätta använda skidbyxorna framöver! Har frusit tillräckligt denna helg. På väg till kyrkan i söndags hamnade vi på en tunnelbana som åkte i 15 km/h samtidigt som det sprutade iskall luft in istället för värme, vi var helt stelfrusna när vi äntligen fick byta tåg. Kom till slut fram, men de som hade valt pendeln kom ännu senare(vi kom 25-30 min försent....)

Idag övervägde vi att skippa simskolan men då jag tillbringat närmare 2 h med att skotta fram bilen blev det ändå en tur till Farstahallen. Det kan också ha påverkats av makens närvaro då han för en gångs skull hade möjlighet att följa med... Vi hade nog bangat om han hade varit i Arboga... så det var ju eg bra att han inte kom iväg- moralen hölls uppe!

Det är lite deprimerande hur kylan och den aldrig sinande snön håller oss i sitt grepp, det skulle vara så skönt med lite vårtecken nu. Jag är dock lite orolig för vart allt smältvatten ska ta vägen när tövädret slår till- kanske tur att vi bor uppe på en liten höjd... Bara det inte hamnar i vår källare så är jag glad. Otroligt vilken vinter vi har!! Gillade i alla fall solen som sken när jag skottade, det var nice.

Nu hoppas jag på Kalla och Haag! Heja Sverige!!

Inga kommentarer: