torsdag 20 maj 2010

Familjemiddag på sonens avdelning idag. Väldigt gott och trevligt! Blev dock den enkla utvägen för mig idag, kycklingvingar, sockerärtor, minitomater och vindruvor:) Fungerade utmärkt! Det var väldigt skönt att sitta ner och äta av allt gott utan att behöva laga till så mycket själv! Vi fick även veta att en av pedagogerna kommer att byta avdelning i höst - till den sonen ska flytta till! Jättekul eftersom både sonen och vi gillar henne!

Maken är på återträff med sitt första it-jobb, MSC. Kul för honom, han jobbade där i 7 år och lärde sig otroligt mycket:).

Min hjärna är lite rörig just nu, tänker på mycket men har inte riktigt ro att formulera mig. Jag tänker en del på dottern och den ålder hon är i, allt runt kompisar och självbild. Hon har ganska mycket integritet så det är inte alltid så lätt att vinna hennes förtroende, men det känns väldigt viktigt för mig att hon förstår att jag ser henne och gillar henne. Att jag är på hennes sida. Det är viktigt när det gäller sonen också, men med honom får man angripa saken från ett annat håll eftersom de är ganska olika. Man vill ju att kidsen ska bli trygga och harmoniska människor- hur man nu fixar det. Och jag vill vara delaktig, definitivt delaktig. Well, lite varje dag är väl svaret. Nötning är effektivt:)

Imorgon är en annan dag.

1 kommentar:

Tina sa...

Ja, det vill man verkligen. Att barnen ska vara trygga och harmoniska. Hoppas ni får en bra helg! Kram