tisdag 11 maj 2010

Sol:)

Blev uppdaterad idag ang LB's förlossning samt lill-B's vikt och längd o dyl. Väldigt trevligt:) LB verkar härligt pigg och opåverkad av det hela! Det är verkligen skillnad på hur man mår efter andra barnet jämfört med första! Jag minns att jag kände mig mör ett bra tag efter dottern, såg det som en prestation att gå från förlossningssalen till toan t ex. På tal om det så trodde jag inte att jag skulle kunna besöka den faciliteten på minst en vecka....och så ville barnmorskorna att man skulle gå direkt!!! Upprörande!
När sonen kom kändes det som att jag skulle kunna gå till jobbet dagen efter i princip:). Typ. Men det var kul att höra att allt hade gått bra i alla fall, förutom incidenten då de lät henne behålla lustgasen lite för länge.....well, det gick ju bra till slut:) Sen var det detaljen då de stack lite för fort från sjukhuset.....ja det var ett roligt samtal!

Annars har solen strålat på mig idag, har faktiskt suttit ute en bra stund och njutit av lugnet... lade ett antal patienser vilket måste anses vara lika avslappnande som att brodera. Men roligare:)

På em bevistade jag skolans vårsoaré, vilket var väldigt trevligt. Det var som min barndoms skolavslutningar - härliga blandade uppträdanden av barnen! Dottern var t o m med och visade upp sig på scenen! Jättekul att hon har börjat tina upp på det området, det är ju sånt hon brukar undvika. Tur med vädret hade vi också, otroligt vilken skillnad mot igår, då var jag inte ute mer än nödvändigt!

Well, så har även denna dag gått till ända....godnatt!

4 kommentarer:

Tina sa...

Ja, visst är det skillnad på första och andra förlossningen, och visst är det härligt med sol och visst är det avkopplande med patienser. Jag hade kunnat skriva det kortare, att jag håller med ;-). Trevlig helg, men du är kanske inte ledig. Kram

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Det är jag som tog bort en kommentar för det blev 2 likadana. Är lite för snabb ibland... Nu har du plötsligt 3 kommentarer från mig ;)

Carolina sa...

Härligt Tina! Du är min trognaste kommentator;)