söndag 2 maj 2010

Vår

Ja, då är väl våren officiellt här! April ligger bakom oss, och den första sommarmånaden välkomnas! Vi lyckades dock inte uppbåda energi nog(till en del barns besvikelse) att söka upp ngn brasa....utan undvek regn och kyla och stannade inomhus på valborgsmässoafton. Vi firade dagen med 2 andra familjer hemma hos den ena och tillika granne:). Väldigt trevligt! Dagen efter sov sonen till kvart i 11....lagom för att precis hinna äta frukost med mig innan jag skulle till jobbet.....otroligt.

Idag hurrar vi annars för LB som fyller år idag! Om hon har tur får hon behålla sin födelsedag för sig själv.... annars passar nr 2 på att komma idag...och då är det nog slutfirat för mammas del....i alla fall med full uppmärksamhet...

Trevligt kyrkbesök idag, fick med oss fam Ö hem på mat och fotboll, nice. Granne R tittade också förbi, men vägrade äta mat:) Fika gick bättre....möjligen var vi i ofas med hans måltidsschema.....kyrkobeskök orsakar ofta sen lunch.

Well, nu är det snart dags att kasta kidsen i säng och avsluta denna helg. Nästa vecka är en ny vecka, en vecka då maken inte behöver åka till Arboga:). Veckan därpå blir det dock några dagar...

See Ya!

1 kommentar:

Tina sa...

Ja visst är det härligt med vår. Ja, det där med lunch på söndagar kan man ju glömma. Men jag rättar mig hellre och tar en extra kaka än att stressa hem till steken i ugnen, som jag vet många har gjort. Ha en bra vecka. Kram