torsdag 6 maj 2010

Jaha, maken har somnat i sängen med kläderna på......detta skedde medan jag pratade i telefon med min mor....alltså före kl 21 på kvällen.... Som vi ofta har sagt är han lite så där: av eller på, sällan mitt emellan:)
Jag står kanske för mer kontinuitet och rutin. Hyfsat förutsägbar alltså....men tråkig??Nej, nej, hahahaha! Galen?? Ja tydligen....Vansinne föds väl lättare i ensamhet och isolation har jag hört...

Well, det var väldigt lugnt på jobbet idag, så lugnt att vi hann köta ett riktigt nice analysrace av våra små liv. Så härligt med trevliga kollegor som man kan prata om verkligheten med! Jag känner mig lyckligt lottad, och det är bra.
Det händer att jag/vi stöter på människor(eller kunder) som tydligen inte känner sig lyckligt lottade....de känner snarare att de förtjänar lite mer av det mesta än vi andra och har svårt att ta en motgång(motgång kan vara att de inte få plocka upp sin soffa i butiken... eller att de får vänta 4 veckor på en fåtölj....osv..), en kund nyligen tyckte att vi borde ändra vårt betalningssystem.....han gillade inte att handla på nätet.... Jag upplyste honom vänligt att det troligen(en diplomatisk touch är bra att ta till) inte kommer att ske, varpå kunden tyckte att vi borde var intresserade av att tillmötesgå kundernas önskemål...... Min gamla devis:" Alla kan inte vara glada samtidigt" är allt jag har att tillägga i den frågan...

En annan rolig situation uppstår när en kvinna(i detta ärende är de ofta det) kommer in och letar efter en möbel de säger sig ha sett i butiken någon vecka tidigare.... Jag ber henne beskriva produkten och inser att hon troligen har gått till fel butik vilket jag försiktigt föreslår. Damen blir då ofta ytterst förnärmad och hävdar bestämt att det är rätt butik. Med ett än så länge vänligt leende försöker jag på ett ödmjukt sätt säga att vi aldrig haft den nämnda varan i sortimentet. Damen brukar dock inte ge sig utan tänker sig att vi kanske har flyttat på möbeln sedan förra veckan....... Ibland ger de sig till slut, men en del tror uppriktigt att jag inte vet vad jag pratar om. Då kommer vi till en annan sannin: "Kunden har INTE alltid rätt"

Så det så!