måndag 17 maj 2010

Skön dag i solen:)

Idag tog jag mig tid att läsa en bok i solen. Väldigt trevligt att smaka på sommaren på det sättet! Gick sen och hämtade barnen i kjol och linne -premiär. Och jag frös inte en sekund! Otroligt. Snälla värme stanna!

Jag borde egenligen ha dammsugit och städat badrummen, men jag har en dag imorgon också. Om jag tog det lugnt idag är det större chans att jag hittar energin imorgon.

Det är lite mycket på agendan nu och några veckor framåt, blir alltid så i maj-juni.. men vi tar till det gamla knepet att angripa veckorna en dag i taget.... Idag och imorrn är maken i Köpenhamn(när han kommer hem drar jag direkt till jobbet och inventerar), torsdag är han i Arboga över dagen(jag och barnen bevistar familjemiddag på sonens avdelning) och på fredag är han i Eskilstuna.... Lördag åker vi till Arboga över dagen och träffar lite familj:) och på söndag har maken först ljudet i kyrkan sen ska sonen på en dagiskompis kalas........och detta är bara denna vecka....sista simskolan för denna gång idag i alla fall....

Nästa vecka blir förhoppningsvis lite lugnare, men då jobbar jag hela helgen så det lär nog köra ihop sig ändå, det är minst ett kalas inplanerat, besök hos optiket för dottern samt redovisning i hennes klass som föräldrar förväntas närvara vid mm..... 1:a veckan i juni är maken tillbaka i Danmark men då i 3 dagar.....men då har han tagit ledigt på fredag eftersom dagis är stängt, jag behöver ju jobba mina timmar.... Som läget är nu är vi rädda för att planera in saker...det finns för lite tid kvar. Tur att mycket är roligt i alla fall!

Det är nog framför allt maken som är pressad, men det i sin tur gör att jag får ta resten, vilket stressar mig. Såååå många småsaker att hålla reda på. Matsäckar och leksaksdagar är svårast att hålla kvar i hjärnan. Lycka är dock att vi är många föräldrar som delar känslan av panik - det gör det hela lättare:)

Ja, vad säger man.... semester är välkommet.
Nu ska jag nog krypa i pyjamasen...

1 kommentar:

Tina sa...

Du valde rätt dag att sitta i solen med en bok, helt rätt. Ja, dessa utflykter i skolan eller föskola då barnen ska ha matsäck med sig, måste det vara kvar!?! Våren brukar vara mycket att hålla reda på när man samtidigt bara skulle vilja ta det lugnt och njuta i solen. Ta en dag i taget! Ha en bra dag idag. Kram